Responsive Advertisement

2011. szeptember 25.

Kihívás: BOOVIE - Kettős látás...



Többször láthattátok a blogon, hogy olyan könyvekről írok, amikből filmeket is csináltak/csinálnak. Éppen ezért hoztam létre a Filmadaptációk címkémet is, ahova ezeket dobálom. Mivel nagy filmbarát vagyok, feliratkoztam egy eseményre moly.hu -n, mely pontosan a filmeket célozza meg.

Ez nem más, mint a BOOVIE - Kettős látás, avagy a dupla élvezet éve elnevezésű kihívás, melyet Ciccnyog indított útjára. Az esemény lényege, hogy olvassuk el a könyveket, majd nézzük meg a belőlük készült filmeket.

Az oldalon található 29 filmadaptációból valamennyit láttam, ugyanis a könyvek elolvasása után azonnal meg szoktam nézni a filmverziókat is, hogy a friss élményt összehasonlítsam a filmvásznon futó kockákkal.

Miért jelentkeztem rá? Már feljebb említettem, hogy a könyvek mellett szenvedélyes filmmániás vagyok, mindenféle műfajú filmet kedvelek (kiváltképpen a horrort és a vígjátékokat), és persze nem tudok ellenállni annak se, hogy lássam: vajon a filmrendezők és más hogy látja ezt vagy azt a könyvet, hogyan viszik filmvászonra stb...

Teljesítés? Pipa

Mivel teljesítettem? Íme a listám az idén olvasott könyvekről, amiknek utána meg is néztem a filmverzióját:

S.E. Hinton – Kívülállók http://moly.hu/ertekelesek/639055
Szergej Lukjanyenko – Éjszakai őrség http://moly.hu/ertekelesek/405668
Pittacus Lore – A negyedik http://moly.hu/konyvek/pittacus-lore-a-negyedik
Dan Millman – A békés harcos útja http://moly.hu/ertekelesek/736293
Bogomolov – A titkos küldetés http://moly.hu/ertekelesek/815083

Egy kis szösszenet a filmekről:

Kívülállók: Valóban olyan, mint egy amerikaiasított, modern Pál utcai fiúk. A film meglehetősen pontosan követi a könyv eseményeit, remekül adja vissza, és nálam ugyanolyan értékelést kapna, mint a könyv.

Éjszakai Őrség: A könyv és a film közt a köszönő viszony megvan, de semmi több. Az alapszituáció, és a szereplők megegyeznek, de ennyi. A könyv kb. 400 oldalából úgy 150-200 oldalt használ csak fel, kivéve egy-két nagyobb mozzanatot, lerövidítve a történetet, és itt-ott nagyon is átalakítva azt.

A negyedik: Ehhez azt hiszem nincs sok hozzáfűznivalóm: sem a film, sem a könyv nem tetszett. Alex Pettyfer ide vagy oda, egy kockás hasfaltól még nem lesz Oscar-díjas alkotás...

A békés harcos útja: A film is tetszett és a könyv is. Nem csak a köszönő viszony van meg a két alkotás között, hanem van kapcsolat is: a film nagyrészt követi a könyv eseményeit.

A titkos küldetés: Ez egy olyan könyv-film párosítás, ahol a könyv címe nem egyezik a film címével, ugyanis a film címe "Iván gyermekkora". Nagyon hasonlít egymásra a film és a könyv, de mégsem ugyanaz. A könyv rövidsége ellenére hosszú filmet sikerült belőle kihozni, ami szerintem jobb volt, mint a könyv.


Biztos vagyok benne, hogy ezek után is fogok még olyan könyveket olvasni, amikből film készült, és ez után is követem a koncepciót, hogy először a könyvet veszem kézbe, majd aztán ülök le a film elé.

És hogy mi lesz a következő olvasmányom, amiből filmadaptáció is van/lesz? Ez még számomra is remek kérdés, mert nem kifejezetten lövök ki könyveket azért, mert "el kell olvasnom, hisz film készült belőle!"

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *