Responsive Advertisement

2017. február 18.

Vlogger vs. Blogger 2. - az 1. fordulóról

Tudjátok, a tavalyi évben nem volt ennyire éles a verseny. Idén ti is csatlakozhattatok hozzánk, külön oldalon tudjátok követni, hogy ki hogyan áll jelenleg, és küldhettek be cikkeket is. 


Annak ellenére, hogy Ngie végig 500 oldalakkal vezetett (és tette ezt annak ellenére, hogy -200 oldallal indult), sikerült nyernem, de éppen hogy... Ha az utolsó napon nem olvasok el két lazább könyvet, akkor így járok... Egyszerűen nem lett volna esélyem se, úgyhogy éjfélig olvastam, feltöltöttem az oldalszámokat, és másnap láttam, hogy éppen hogy, de sikerült megverni Vlogger Andit.

Gondolkoztam rajta, hogyan is éltem meg az első hónapot. Egyszerűen motivált, hogy Ngie mennyire ösztönzött rá, hogy nyúljak egyik könyv olvasása után a következőhöz. A hónapban 10 könyvet sikerült elolvasnom, amire eddig talán még sosem volt példa. Ebben a hónapban ehhez képest még eléggé rosszul állok, de még annyi időm se volt, mint előző hónapban, valahogy a jó idő közeledtével egyre több a program, szükség volt túlórára, ilyesmi... Viszont a legjobb érzés az volt, hogy minden alkalommal az elolvasott könyveimet a győri lakásból áthurcolva a fél országon elviszem Zalába. Amikor egy bőrönd volt tele azokkal a könyvekkel, amiket olvastam (egy hónap alatti termés), annál nagyobb élmény nemigazán volt még. Ezt úgy értsétek, hogy szükség volt a zalai könyvek átstruktúrálására is, annyira megtömődött a táska. Az olvasottak polcomra már nem férnek könyvek, úgyhogy új könyvespolcot alakítottam ki erre a célra. Ezen könyvek helyére vihettem Zalából pár könyvet, hogy az ottani könyvespolc is mutatós legyen.

Azóta az a metodika, hogy ha sikerül kivégeznem egy könyvet, bedobom a bőröndbe, és amikor legközelebb zalába utazom, viszem magammal, és amennyit kiveszek a bőröndből, annyit viszek visszafele. Ez azért is jó, mert elkezdett csökkenni a zalában levő olvasatlan könyvek száma, ami szerintem tök jó.

Ngiet is faggattam róla, hogyan élte meg a januári (a 2017. évi első) Vlogger vs. Blogger fordulót. Íme egy kis interjú Ngievel:

·      Hogyan kivitelezted az olvasást? Hogy tudtál ilyen sok könyvet elolvasni?

Nem csináltam semmit másképp, mint eddig. Ha van az olvasási válságnak ellenpárja, akkor én most abban voltam. A könyvek többségének egyszerű volt a nyelvezete, biztos az is segített abban, hogy gyorsabban haladjak.

·      Hogy nézett ki egy napod januárban? Hogy fért bele az olvasás?

Hétfőtől péntekig dolgozom, ilyenkor kevesebb időm van olvasni. Ingázás közben a bkv-n szoktam találni rá időt, de ilyenkor maximum 10-20 oldalt tudok elolvasni. Esténként szoktam többet olvasni, illetve a hétvégén.

·      Gondoltad volna, hogy ennyi oldalszámot fogsz olvasni? Tavaly volt bármikor is ilyen sok?

Nem gondoltam volna, a tavalyi 2000 körüli oldalszám is már elég brutális volt. Igazából tényleg rajtad múlik, hogy mennyi időt találsz az olvasásra. Nem tartom azt nagy ördöngösségnek, hogy facebook, vagy a youtube helyett inkább olvasson az ember. Rengeteg időt töltünk üresjáratban és sokszor nem vesszük észre. Én most ezek nagy részét próbáltam olvasásra fordítani.

·      Hogy élted meg a könyveket? Mennyi volt közte pozitív/negatív élmény? Mennyire tudtál velük haladni?

A legelső könyvvel emlékszem, hogy nehezen haladtam (Molnár Csaba: A széttört idő legendája). Sok szálon, különböző idősíkokon fut a történet és nagyon sok apró epizód van benne. A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeivel küzdöttem még meg nagyon, mert már sok ilyenféle történetet olvastam, és nem haladtam vele, mert unalmas volt számomra. A többi könyvvel mind jól haladtam. Ami nagyon pozitív volt, az az egy font hús, azt nagyon szerettem.

·      Az évad első kisebb oldalszáma jött össze. Hogy élted meg ezt? Mennyire motivál a következő hónapban arra, hogy többet olvass?

Egyelőre azt érzem, hogy nem motivál. Amikor láttam, hogy Andi kezd az utolsó napokban felzárkózni a számokban, nem kezdtem el emiatt olvasni, vagy direkt többet olvasni. A hónapban sikerült végig egyenletesen sokat olvasnom, és a következő hónapra is ez a tervem.



Hát ennyi lenne mára. Most mennem kell, mert egy több száz oldalas lemaradást kell behoznom... 

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *