Responsive Advertisement

2016. április 3.

Richelle Mead - A szukkubusz dala (Georgina Kincaid 1.)

Már évekkel ezelőtt kinéztem magamnak a sorozatot, be is szerezgettem a köteteit (már ami megjelent magyarul). Eredetileg hat részes a sorozat, amiből mindössze két kötet jelent meg magyarul, és úgy tűnik, nem is nagyon fogják folytatni arra hivatkozva, hogy Mead könyvei nemigazán fogynak a kiadónál.

Végül Andival, az Inside my Head vloggerével közös könyves kihívásunkon ezt a könyvet kaptam a hónapra, hogy olvassam el, mert ha nem, akkor büntit kapok. Jelentem, ebben a hónapban a büntetést kihúzhatom a listáról, az olvasatlanok közül pedig ezt a kötetet.

Őszintén sajnálom, hogy nem folytatják magyarul a Georgina Kincaid sorozatot. Hogy miért is? Őszintén szólva a fülszövegben mindent gyorsan lelőnek, így pontosan lehet tudni, hogy ki lesz a rossz fiú (nem okozott meglepetést), amikor a rossz fiú bejelenti, hogy csinálta a dolgokat, már sejteni lehet, hogy melyik szereplő milyen szerepet kapott a játszmában. 

Miért nem zavart mindez ennek ellenére? Mead megmutatta, hogy tud olyan karaktert kitalálni, aki fellengzős, arrogáns, szarkasztikus, és akinek sikerül humoros helyzetekbe keveredni (Vámpírakadémia sorozat, Adrian). Erre most kapunk tőle valamit, ami nem YA-fantasy, hanem egy sima urban-fantasy. A főszereplője egy nő, aki átlagos eladónak látszik. Meló után néha táncot oktat a kollégáinak és a barátainak, ami nagyszerű elfoglaltság.

Ha éppen nem a hétköznapi ember életét éli, akkor valójában szukkubusz. Egy múltbéli hiba kijavítását abban látta, hogy eladja a lelkét az ördögnek, úgyhogy az örökkévalóságig élősködnie kell az emberek életenergiáján, szolgálva a gonoszt.

Kicsit vártam, hogy az éles nyelvű szukkubusz majd olyan mértékben fog humorizálni, hogy jót nevetek a történet közbe, de nem ezt kaptam. Egy élvezhető, néha még izgalmassá váló regényt olvashattam, amiben egy szukkubusz folytat nyomozást halhatatlanok ellen elkövetett merényletek ügyében. Persze próbálják leállítani Georginát arról, hogy nyomozzon, de a csaj belekotnyeleskedik, amit az olvasó nem is bán, hiszen a lánnyal együtt göngyölítheti fel a szálakat, miközben kap egy kis ízelítőt a Bibliából, a halhatatlanok szabályrendszeréből, a jó és rossz örök harcából.

Ami kiváltképpen tetszett, azok a visszaemlékezések Georgina múltjára, hogyan lett szukkubusz, milyen élete volt az előtt. Sajnáltam, hogy részletesebben nem mászott bele a történet, de így sem volt rossz. Tetszett, hogy előkerültek olyan lények a könyvben, akik nem túl gyakori szereplők (vagy csak én nem olvastam ilyen regényeket) könyvekben. 

Richelle Meadhez sincs túl sok hozzáfűzni való. Látszott, hogy alapos utánajárás van a történet mögött, otthonosan mozgott a világában, és a stílusbeli fejlődése is megfigyelhető. Mondhatni a Vámpírakadémia óta meglehetősen felnőtt, és még ha klisésen is ír, mégis szórakoztató, és egy délutáni kikapcsolódásnak tökéletes.

A kötetben erotikus jelenetek találhatóak, ami miatt nem feltétlenül ajánlanám 18 év alatt, ez nem került feltüntetésre a (magyar) borítón, amit némileg hiányoltam. A borító egyébként illik a kötethez, és annál a bizonyos jelenetnél, mikor először látjuk Kincaidot akcióban, sikerült kuncognom rajta.

Összességében nézve, Andi ennél jobb könyvet nem tudom, hogy választhatott volna e listámból. Mindenesetre a folytatás már a polcomon figyel, és már alig várja, hogy lekerülhessen az olvasatlanok közül. Élvezetes, tanulságos, és szórakoztató...


GR-ezők szerint:

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *