Responsive Advertisement

2014. február 8.

Rachel Renée Russell - Egy Zizi naplója 2. - Buli van!

Még egy győri könyvesboltolás alatt találkoztam az első kötettel, és ahogy megláttam a második részét, azonnal lecsaptam rá azok után, hogy már belekezdtem a sorozatba - annak ellenére, hogy az első nem nyűgözött le...

Ezúttal Nikki iszonyatos nagy bajba keveredik. Nem elég, hogy a szekrénye még mindig Mackenzie (a suli legnépszerűbb lánya) szekrénye mellett van, de még közeledik a halloween buli is, ami rengeteg gondot vet fel: kivel megy a buliba? (überfontos kérdés)

Feliratkozik a két barátnőjével Chloéval, és Zoeyval takarításra a buli utánra. Azonban egy balul elsült eseménysor után Nikki nyakába szakad, hogy megszervezze a bált, miközben egy büdös jelmezben balettozó kislányokat kellene szórakoztatnia... Meséljen az élményeiről ő maga.

B: Nikki, mit éreztél, mikor megtudtad, hogy Mackenzie átvágott, és neked kell megszervezni a bulit?
N: "KIAKADTAM! Kizárt dolog, hogy túléljem a felső tagozatot."
B: A regény során többször előfordult, hogy kiakadtál. Rögtön a regény elején ezzel indítasz a napló folytatásában. Elárulod, az miért volt?
N: "Hatalmas HÜLYÉT csináltam magamból a titkos szerelmem előtt MÁR MEGINT! :(!!"
B: Ez nem újdonság, hisz az is sértett, mikor Mackenzie beszólt, hogy mivel nem passzolsz a szájfénye színéhez, menj el a szekrényedtől. Ezen is kiakadtál. Hogyan csináltál hülyét magadból a titkos imádottad, Brandon előtt?
N: "... a reggelinél UNDORÍTÓ DOLOG TÖRTÉNT!" "Felhívom Brandont, Chloe-t, Zoey-t és Mrs. Hargrove-ot és megmondom nekik, hogy csütörtökön este otthon leszek, és BUBÓPESTISBEN fogok fetrengeni."
B: Oh, igen, a buli napján. Ezek szerint nagyon kimerített a szervezés. Azért minden összeállt a regény végére, nem? 
N: "IGEN! ... Teljes eksztázisban eljártam Snoopy örömtáncát."
B: Szóval halloween buli volt, miegymás. Megosztanád velem egy korábbi halloween élményedet?
Chucky Reynolds és a halloweeni meglepetés
(Forrás: dorkdiaries.com)
N: "... Chucky Reynolds, a kerület rosszfiúja, elszedte a gyerekek cukros kosarát. Az ENYÉMET is ellopta! Én azonban mérgelődés helyett úgy döntöttem, hogy kiegyenlítem a számlát. ... A szomszédunknak volt egy konyhakertje, és láttam, hogy a komposzt tele van kukaccal. Bekopogtam hozzá, és nagyon udvariasan megkérdeztem tőle, nem kaphatnék-e két csésze kukacot. ... Nyilván Chuckyval is összefutottam halloween éjszakáján. Amikor követelte, hogy adjam át neki a cukorkáimat, még fel is vidultam. Tökéletesen működött a tervem, Chucky Reynolds soha többé nem szedte el más cukorkáit! :) !!"
B: Húh, hát ez nagyon érdekes volt, és tanulságos. Mesélnél Brianáról, a húgodról?
N: Csak annyit mondanék: "MIÉRT, MIÉRT, MIÉRT nem lehetek egyke???!!!"
B: Oké, akkor hagyjuk a témát. Hogy állsz a sulival? Ott is volt pár megpróbáltatásod. Például a matekdoli... Mesélnél róla?
N: "A tanár egy nagyon bonyolult kérdést tett fel, és egészen pontosan negyvenöt percet kaptunk arra, hogy az x-et, az y-t és a z-t megtaláljuk. ... Azt hiszem, észrevétlenül matekzseni lett belőlem, mert egyszer csak megértettem, mit kell csinálnom. Pillanatok alatt befejeztem a dolgozatot. ...Egyetlen pillantás elég volt az enyémre, hogy teljesen KIALEDÖBBMOLJAK!!! Vagyis kiakadjak, ledöbbenjek és összeomoljak. ...NEM a geometria tanár volt az első, aki a matematikai képességeimet megkérdőjelezte."
B: A tornánál volt egy szétosztás. Chloe és Zoey bekerültek a haladók közé. Neked hogy ment?
N: "Én viszont ott ragadtam a kezdőknél, mert a tornatanár szerint még sok "alapozásra" van szükségem. Az alapozás első feladataként azt kérte tőlem, hogy lehetőleg ne pottyanjak le semmiről."
B: Tehát ezúttal az október elejétől láthattuk a naplód tartalmát, egészen halloweeni bulival bezárólag. Volt itt torna óra, matek doli, undok Mackenzie, idegesítő kishúg, beégések Brandon előtt. Zárásként mondanál valami tanulságos dolgot az olvasóknak?
N: "Brandon annyira tehetséges fotós :) !" Ugyanakkor: "Nem is érdemlek megy olyan szuper barátokat, mint Chloe és Zoey."
B: Köszi, hogy válaszoltál a kérdésekre. Várjuk a naplód folytatását.

Összességében valamivel jobban tetszett, mint az első rész. Nikki egy olyan oldalát mutatja meg, ahol már nem csak az önzőség dominál, bár java részt még mindig a kislányos kiakadások és az egoizmusa dominál. Eleinte még a Chloe-Zoey párost is lenézi, hogy ők miért nem tudnak normálisan, menőn viselkedni, mint ő, de a végére belátja, hogy nem a viselkedés, hanem a tettek azok, amik bebizonyítják, ki az igazi barát. És egy teljesen negatív dolog is pozitív lehet, de nem szabad feladni a küzdelmet.
A rajzok még mindig aranyosak, és viccesek, ami sokat hozzátesz a könyvhöz.

•••••••


Érd.: 
- Az Egy Zizi naplója 3. várható megjelenése 2014. március 15. 
- Rachel R. Russel maga illusztrálta a könyvet
- Rachel R. Russel ügyvédként dolgozik, de szívesebben ír ifjúsági könyveket. Van 2 kislánya.

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *